… az elmúlt hetekben napvilágot látott néhány olyan panasz különböző esküvői csoportokban, amely úgy érzem, indokolttá tette, ennek a bejegyzésnek a megszületését.
A minap egy kétségbeesett Menyasszony posztolta problémáját, miszerint a DJ -vel szóban megállapodtak, majd nem sokkal az esküvő előtt, már kétszer akkora összeget követelt az ifjú pártól… (persze fenntartva annak a lehetőségét, hogy félreértés volt, és az eredeti megállapodásból kimaradt például az útiköltség, esetleg az eredeti megállapodáshoz képest valamely részletében változott a munka… és ez volt az árváltozás oka)
De sajnos a szó elszáll, az írás megmarad elgondolás alapján, minden esetben célszerű szerződést írni, és abban rögzíteni a feltételeket!
Sokszor látni, hogy a párok nyűgnek érzik a “felesleges” papírmunkát, esetleg rossz érzéseket kelt bennük a szerződés pedig, -amennyiben az korrekt-, mindkét felet védi!
Amíg a szolgáltató korrekten elvégzi a feladatát, a megrendelő pedig a megbeszéltek alapján kifizeti a szolgáltatást, és mindkét fél elégedett, valóban csak egy felesleges plusznak tűnik a szerződéskötés és a foglaló.
De mi történik akkor, ha nem megy minden ilyen flottul?
Mit tehetünk akkor, ha a szolgáltató, aki nagyon nyomott áron elvállalta a szolgáltatást, előleget/ foglalót sem kért, szerződésről pedig szó sem esett, hanem isten bizony alapon kezet rázott velünk… a nagy nap reggelén azt mondja hogy elnézést, de mégsem tud menni… Sajnos nem egy ilyen példát lehet olvasni (Ilyenkor az ijedtség hevében a megrendelőnek mindegy, hogy egészségügyi panasz vagy esetleg jobb ajánlat miatt történik a lemondás. Nyilván betegség esetén az ember sajnálatát fejezi ki a szolgáltató iránt, de a helyzetet így vagy úgy, de meg kell oldani.)
Azt hiszem, az ilyen történeteket olvasva kezd értelmet nyerni, miért is fontos az a szerződés.
Ne ijedjetek meg tehát, ha a szolgáltató szerződést akar kötni, és kifejezetten örüljetek neki, ha foglalót is kér Tőletek.
Örüljetek, mert ez számotokra is egy biztosíték. A garancia arra, hogy az Általatok kért időpontban és helyszínen, az igényelt szolgáltatást a szolgáltató elvégzi, megvalósítja.
Hogy miért is jó a foglaló és mit is jelent?
A foglaló, a szerződésben foglaltak megvalósulásának a záloga arra, hogy a szolgáltató ott lesz, és teljesíti is, amit vállalt. Amennyiben a szolgáltatónak felróható ok miatt ez nem valósul meg, akkor az köteles visszafizetnie a megrendelő felé a foglaló összegének kétszeresét.
(Viszont természetesen ez a szolgáltatót is védi. Abban az esetben, ha mégsem tartanak igényt a munkájára és lemondják- mert máshogy alakult a Nagy Nap-, akkor a foglaló a megrendelő részére nem jár vissza!)
Persze maga a foglaló kétszerese sovány vigasz, mikor gyorsan kell új szolgáltatót találni, viszont ha a kialkudott árhoz hozzáteszi a megrendelő, azt a nem kevés összeget (az előző szolgáltatótól visszakapott összeget, ami a megrendelő által fizetett foglaló kétszerese), akkor bizony találhat egy épp ráérő szolgáltatót, akár pár óra leforgása alatt is.
Ezért, célszerű foglalóként a szolgáltatás dijának 30%- ában megállapodni, hisz az már mindkét félnek elég biztosíték. Természetesen a megfelelő szerződéssel alátámasztva, melyben szerepel, hogy pontosan ki, mit vállalt és mennyiért!
Előfordulhatnak sajnos vis major helyzetek is, amelyekről senki nem tehet. Ilyen lehet például egy baleset vagy egy súlyosabb rosszullét, melyre sosem lehet felkészülni. A problémát azonban orvosolni kell.
Ezért létrehoztam egy csoportot, amely segítséget kíván nyújtani, a valamely ok miatt meghiúsult szolgáltatásoknak.
Remélem, hasznosnak bizonyul majd, mind a Jegyespárok, mind a Szolgáltatók számára és az igények szerencsésen találkozva a lehetőségekkel, minden esetben sikert hoznak minden érintett életébe.
Tekintsétek meg az SOS Esküvői Szolgáltatót keresek facebook csoportot és csatlakozzatok, ha van kedvetek:)
https://www.facebook.com/groups/1054463608022795/?source_id=191645674691438
Folyt.köv.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: