… az elmúlt hetekben napvilágot látott néhány olyan panasz különböző esküvői csoportokban, amely úgy érzem, indokolttá tette, ennek a bejegyzésnek a megszületését.
A minap egy kétségbeesett Menyasszony posztolta problémáját, miszerint a DJ -vel szóban megállapodtak, majd nem sokkal az esküvő előtt, már kétszer akkora összeget követelt az ifjú pártól… (persze fenntartva annak a lehetőségét, hogy félreértés volt, és az eredeti megállapodásból kimaradt például az útiköltség, esetleg az eredeti megállapodáshoz képest valamely részletében változott a munka… és ez volt az árváltozás oka)
De sajnos a szó elszáll, az írás megmarad elgondolás alapján, minden esetben célszerű szerződést írni, és abban rögzíteni a feltételeket!
Sokszor látni, hogy a párok nyűgnek érzik a “felesleges” papírmunkát, esetleg rossz érzéseket kelt bennük a szerződés pedig, -amennyiben az korrekt-, mindkét felet védi!
Amíg a szolgáltató korrekten elvégzi a feladatát, a megrendelő pedig a megbeszéltek alapján kifizeti a szolgáltatást, és mindkét fél elégedett, valóban csak egy felesleges plusznak tűnik a szerződéskötés és a foglaló.
De mi történik akkor, ha nem megy minden ilyen flottul?
Mit tehetünk akkor, ha a szolgáltató, aki nagyon nyomott áron elvállalta a szolgáltatást, előleget/ foglalót sem kért, szerződésről pedig szó sem esett, hanem isten bizony alapon kezet rázott velünk… a nagy nap reggelén azt mondja hogy elnézést, de mégsem tud menni… Sajnos nem egy ilyen példát lehet olvasni (Ilyenkor az ijedtség hevében a megrendelőnek mindegy, hogy egészségügyi panasz vagy esetleg jobb ajánlat miatt történik a lemondás. Nyilván betegség esetén az ember sajnálatát fejezi ki a szolgáltató iránt, de a helyzetet így vagy úgy, de meg kell oldani.)
Azt hiszem, az ilyen történeteket olvasva kezd értelmet nyerni, miért is fontos az a szerződés.
Ne ijedjetek meg tehát, ha a szolgáltató szerződést akar kötni, és kifejezetten örüljetek neki, ha foglalót is kér Tőletek.
Örüljetek, mert ez számotokra is egy biztosíték. A garancia arra, hogy az Általatok kért időpontban és helyszínen, az igényelt szolgáltatást a szolgáltató elvégzi, megvalósítja.
Hogy miért is jó a foglaló és mit is jelent?
A foglaló, a szerződésben foglaltak megvalósulásának a záloga arra, hogy a szolgáltató ott lesz, és teljesíti is, amit vállalt. Amennyiben a szolgáltatónak felróható ok miatt ez nem valósul meg, akkor az köteles visszafizetnie a megrendelő felé a foglaló összegének kétszeresét.
(Viszont természetesen ez a szolgáltatót is védi. Abban az esetben, ha mégsem tartanak igényt a munkájára és lemondják- mert máshogy alakult a Nagy Nap-, akkor a foglaló a megrendelő részére nem jár vissza!)